Βιβλία που έχει γράψει ο ίδιος
Σκέψεις και ζωγραφοϊστορίες
Κύριος Συγγραφέας: Ακριθάκης, Αλέξης, 1939-1994
Επιμελητής: Κοτζαμάνη, Μαρία
Ζωγράφος: Ακριθάκης, Αλέξης, 1939-1994
Εκδότης: Ίτανος
Έτος Έκδοσης: 2004
Περιγραφή
Ο κροκόδειλος
Συγγραφέας: Ακριθάκης, Αλέξης, 1939-1994
Εκδότης: Άγρα
Έτος Έκδοσης: 1990
Περιγραφή
Σκέψεις και ζωγραφοϊστορίες
Κύριος Συγγραφέας: Ακριθάκης, Αλέξης, 1939-1994
Επιμελητής: Κοτζαμάνη, Μαρία
Ζωγράφος: Ακριθάκης, Αλέξης, 1939-1994
Εκδότης: Ίτανος
Έτος Έκδοσης: 2004
Περιγραφή
Τέχνη είναι ο βαθύς πόνος. Τέχνη είναι ο βαθύς έρωτας. Τέχνη
είναι το προθανάτιο γέλιο. Τέχνη είμαστε εμείς μ' όλα τα ελαττώματα και τα πάθη
μας. Δεν υπάρχει προτέρημα στην τέχνη. Ακριθάκης
Ένα μοναδικό λεύκωμα που περιλαμβάνει το σύνολο σχεδόν της δουλειάς του σημαντικού Έλληνα καλλιτέχνη, ΑΚΡΙΘΑΚΗ. Κείμενα ανθρώπων του πνεύματος και της τέχνης όπως επίσης ένα μεγάλο μέρος από τα ανέκδοτα προσωπικά του ημερολόγια.
Παράλληλα, κυκλοφορεί μια μικρή συλλεκτική έκδοση με σκέψεις και ζωγραφιές του καλλιτέχνη.
Συγγραφέας: Ακριθάκης, Αλέξης, 1939-1994
Εκδότης: Άγρα
Έτος Έκδοσης: 1990
Περιγραφή
Μια δεκασέλιδη ιστορία μόνο σε εικόνες προς αποκρυπτογράφηση. Σχέδια με μαύρο μαρκαδόρο αφηγούνται το ταξίδι και τις συναντήσεις του κροκόδειλου: ένα λεωφορείο, ο ήλιος, ένας κάκτος, ένα καράβι, μία χελώνα, τα άστρα, ένα πουλί, μία ατμομηχανή... Πού τρέχει ο κροκόδειλος;
Ο τοξάκιας
Συγγραφέας: Ακριθάκης, Αλέξης, 1939-1994
Εκδότης: Αμοργός
Έτος Έκδοσης: 1980
Βιβλία αφιερωμένα στον Αλέξη Ακριθάκη
Εκδότης: Αμοργός
Έτος Έκδοσης: 1980
Βιβλία αφιερωμένα στον Αλέξη Ακριθάκη
Μια νύχτα με τον Αλέξη
Συγγραφέας: Μαραγκού Νίκη
Φωτογράφος: Μαραγκού Νίκη
Ζωγράφος: Αλέξης ΑκριθάκηςΕκδότης: Το Ροδακιό
Έτος Έκδοσης: 2007
Φωτογράφος: Μαραγκού Νίκη
Ζωγράφος: Αλέξης ΑκριθάκηςΕκδότης: Το Ροδακιό
Έτος Έκδοσης: 2007
Περιγραφή
Τα μικρό αυτό βιβλίο της Νίκης Μαραγκού είναι ενθύμηση του καλλιτέχνη και αφιέρωση σ' αυτόν. Περιγράφει μια νύχτα από τη ζωή του και περισώζει σε 23 φωτογραφίες του 1968 από το Βερολίνο στιγμές από την καθημερινότητά του. Λαβαίνουμε έτσι κι εμείς μια ιδέα για "το πιο τίμιο, τη μορφή του".
Σύγχρονοι Έλληνες Ζωγράφοι- Αλέξης Ακριθάκης
Συγγραφέας: Ζαχαρόπουλος Ντένης
Ζωγράφος: Αλέξης Ακριθάκης
Σειρά: Πινακοθήκη του νέου Ελληνισμού
Έτος Έκδοσης: 2007
Περιγραφή
Απρόσμενο, αυθόρμητο, τραγικό και πηγαίο το έργο του Αλέξη Ακριθάκη (1939-1994), περνά μέσα από διαφορετικούς, ασυμβίβαστους δρόμους, και συνιστά, στη σύγκλισή τους, μια πρωτογενή και ερευνητική καλλιτεχνική πράξη. Ως δημιουργός έρχεται στην τέχνη αυτοδίδακτος και γνώστης πρώτα της ζωής και του δρόμου και μετά των μουσείων και της ζωγραφικής. Η σχέση του με την ποίηση εμπνέει τα πρώτα βήματα του στην Αθήνα και τον καθιερώνει με το περιβόητο πια, τσίκι τσίκι. Νεαρός στο Παρίσι, γνωρίζει από κοντά την περιπέτεια του υπαρξισμού. Στην Αθήνα συμβάλλει ενεργά στην ανανέωση της καλλιτεχνικής ζωής των πρώτων χρόνων του 60, με το περιοδικό Πάλι, το ελληνικό ροκ, τη σύγχρονη τέχνη, την αντίσταση κατά της Χούντας. Για δεκαπέντε χρόνια στο Βερολίνο, συμμετείχε οργανικά στο στρόβιλο της διεθνούς πρωτοπορίας των χρόνων του 70. Αντισυμβατικός μέχρι σκανδάλου, σαρκάζει τους πάντες -και τον εαυτό του-, βαθιά δεμένος με τα παιδιά και τους τρελούς που θ αγαπήσει και θα γνωρίσει από κοντά, ολοκληρώνει ένα πλούσιο και πολύπλευρο έργο που εκφράζει σήμερα μια μεστή και πρωτότυπη ελληνική προσφορά στο χώρο της πιο τολμηρής σύγχρονης ευρωπαϊκής δημιουργίας και συνιστά σταθμό στις εικαστικές τέχνες του τέλους του 20ου αιώνα.
Ζωγράφος: Αλέξης Ακριθάκης
Σειρά: Πινακοθήκη του νέου Ελληνισμού
Έτος Έκδοσης: 2007
Περιγραφή
Απρόσμενο, αυθόρμητο, τραγικό και πηγαίο το έργο του Αλέξη Ακριθάκη (1939-1994), περνά μέσα από διαφορετικούς, ασυμβίβαστους δρόμους, και συνιστά, στη σύγκλισή τους, μια πρωτογενή και ερευνητική καλλιτεχνική πράξη. Ως δημιουργός έρχεται στην τέχνη αυτοδίδακτος και γνώστης πρώτα της ζωής και του δρόμου και μετά των μουσείων και της ζωγραφικής. Η σχέση του με την ποίηση εμπνέει τα πρώτα βήματα του στην Αθήνα και τον καθιερώνει με το περιβόητο πια, τσίκι τσίκι. Νεαρός στο Παρίσι, γνωρίζει από κοντά την περιπέτεια του υπαρξισμού. Στην Αθήνα συμβάλλει ενεργά στην ανανέωση της καλλιτεχνικής ζωής των πρώτων χρόνων του 60, με το περιοδικό Πάλι, το ελληνικό ροκ, τη σύγχρονη τέχνη, την αντίσταση κατά της Χούντας. Για δεκαπέντε χρόνια στο Βερολίνο, συμμετείχε οργανικά στο στρόβιλο της διεθνούς πρωτοπορίας των χρόνων του 70. Αντισυμβατικός μέχρι σκανδάλου, σαρκάζει τους πάντες -και τον εαυτό του-, βαθιά δεμένος με τα παιδιά και τους τρελούς που θ αγαπήσει και θα γνωρίσει από κοντά, ολοκληρώνει ένα πλούσιο και πολύπλευρο έργο που εκφράζει σήμερα μια μεστή και πρωτότυπη ελληνική προσφορά στο χώρο της πιο τολμηρής σύγχρονης ευρωπαϊκής δημιουργίας και συνιστά σταθμό στις εικαστικές τέχνες του τέλους του 20ου αιώνα.
Βιβλία εικονογραφημένα από τον Αλέξη Ακριθάκη
Ο Ταξιώτης
Έτος Έκδοσης: 2001
Περιγραφή
Ο νέος που σκότωσε τον Γίγαντα κι εξαφανίστηκε ύστερα, δίχως ποτέ
κανένας να μάθει γι' αυτόν, δεν ήταν όπως διέδωσε η φήμη κι όπως θα λέει αύριο
η παράδοση καταγωγής αριστοκρατικής. Ήταν ένας άνθρωπος του λαού,που τον
περίμενε ένα απίστευτο τέλος· κάποιος με πράσινη στρατιωτική ζακέτα χωρίς
κουμπιά και κίτρινο φανελένιο παντελόνι. Ο άνθρωπος αυτός, παρ' όλες τις
συμβουλές και τις παροτρύνσεις μας, δεν μας άκουσε. Έκανε λοιπόν, όπως πάντα,
του κεφαλιού του. Και τον σκότωσε. (. . .) (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ)
Ο Φιλόξενος Καρδινάλιος
Έτος Έκδοσης: 2006
Περιγραφή
ΚΑΘΟΜΑΣΤΕ Σ’ ΕΝΑ ΥΠΑΙΘΡΙΟ καφενεῖο: πέντ΄ ἕξι καρέκλες ἀραδιασμένες στὴν ὄχθη ἑνὸς μικροῦ ποταμιοῦ καὶ πιὸ πέρα, κάτω ἀπὸ ἕνα πλατάνι, μιὰ παράγκα πνιγμένη στὶς περικοκλάδες, μὲ τὴν ἐπιγραφὴ «Ἡ μορφωμένη Ἀράχνη». Πίνομε τὸ οὖζο μας βλέποντας τὶς πέστροφες νὰ πηδᾶνε κάθε τόσο δυὸ δυὸ ἔξω ἄπ΄ τὸ νερό, ποὺ ἀφρίζει σὰν ἄσπρο στεφάνι γύρω στ’ ἀστραφτερά τους κεφάλια. Ἀμίλητοι χαιρόμαστε τὴ γαλήνια ὀμορφιὰ τοῦ τοπίου.
Μὰ δὲν περνάει πολλὴ ὥρα καὶ τρεῖς βροντερὲς ἐκρήξεις στὴ γραμμὴ τραντάζουν τὰ ποτήρια στὰ τραπέζια καὶ μὲ ξεκουφαίνουν. Ξυπνῶ ἀπὸ τὴ ρέμβη μου ἀναπηδώντας στὴν καρέκλα. Κάτι τζάμια ἀκούγονται νὰ σπᾶνε μακριὰ σ΄ ἕνα χτῆμα· φωνὲς καὶ βλαστήμιες ἐξιδανικευμένες ἀπ΄ τὴν ἀπόσταση ταράζουν γιὰ λίγο τὴν ἡσυχία. Ὕστερα πάλι σιωπή. Οἱ ἄλλοι γύρω μου —ἄνθρωποι τοῦ τόπου— ἀτάραχοι, σὰ νὰ μὴν ἄκουσαν τίποτα, συνεχίζουν νὰ ρουφᾶνε γουλιὰ γουλιὰ τὸ οὖζο τους σφουγγίζοντας μὲ τὸ χέρι τὶς στάλες ποὺ κρέμονται στὰ μουστάκια τους. Στὰ μαλλιὰ τους πετᾶνε μεγάλα δειλινὰ κουνούπια. Δὲν κρατιέμαι καὶ γυρίζω σ’ αὐτὸν ποὺ κάθεται πλάι μου. Φοράει μενεξελιὰ ράσα.
«Πάτερ», ρωτάω, «τί συμβαίνει; Ἄκουσες τὶς κανονιές;»
Ὁ παπὰς πολέμαγε νὰ σπρώξει μὲ τὰ παχουλά του δάχτυλα μέσα στὸ φαρδομάνικό του ἕνα κοτόπουλο ποὺ ὅλο ἔβγαζε τὸ κεφάλι. Χωρὶς νὰ μὲ κοιτάξει, μοῦ λέει:
«Ὁ Θεός, τέκνον μου, τιμωρεῖ τοὺς φιλάργυρους βουκόλους.» (ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ)
Τρεις Δεκάρες
Έτος Έκδοσης: 2006
Περιγραφή
Κείμενα γραμμένα -ως επί το πλείστον- μέσα στο 2005. Κείμενα
γραμμένα σαν μια ζωή. Σαν τη ζωή που περνάει αποσπασματικά μπρος απ' τα μάτια
μας εν είδει κινηματογραφικού τρέηλερ. Με ξεχασμένες ορθογραφίες, ξεχασμένο
πολυτονικό κι ορθές ετυμολογίες για λέξεις που σήμερα παρεφθάρησαν. Με πείσμα
για τη νιότη και τη ζωντάνια του λόγου. Κι ένα
παιγνίδι ανάμεσα στο ρεαλισμό -συχνά άγριον και τραχύν- και το σουρεαλισμό. Σαν
όνειρο. Κι ένα ντελίριο ζωής και ευχαρίστησης και χαράς και απόλαυσης, μέσα από
τις μικρές αυτές αφηγήσεις. Σαν συννεφάκια που σε σηκώνουν ψηλά για μερικές
ευλογημένες στιγμές. Μια
παιδικότητα, μια αίσθηση του πρωτόγνωρου συναρπαστική κι ένα προαίσθημα θανάτου
να ενυπάρχει. Όχι δυσάρεστο - κάτι σα μια επικείμενη αναχώρηση. Σαν απόδραση. Μαζί και
τρία σχέδια του Αλέξη Ακριθάκη. Το δέντρο της ζωής, λουσμένο στο φως χωρίς
πιτυρίδα, στο εξώφυλλο. Παραμέσα κάτω απ' τον τίτλο και πάλι, δυο καρδιές να
φλέγονται σε κορνίζα. Του Επαμεινώνδα και οι δυο. Και τέλος ένα υπερρεαλιστικό
σχεδιάγραμμα διαφυγής. Ένα σχέδιο δραπέτευσης από τα εγκόσμιά μας βάσανα. Ο
δρόμος προς τον ουρανό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου