Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2013

Τραγούδια για τη θάλασσα

Δίπλα στη θάλασσα 

Στίχοι:  
Κώστας Καρτελιάς
Μουσική: 
Μίκης Θεοδωράκης
Ερμηνεία: Μαρία Φαραντούρη


Δίπλα στη θάλασσα θα μείνω για να ανοίξω
έναν ορίζοντα στο βάθος της ψυχής
Δίπλα στη θάλασσα- Οδύσσεια 2007

και μια φωτιά μέσα στο στήθος μου θα κλείσω
για να `χω ένα σημάδι επιστροφής
σε μιαν Ιθάκη που θα πρέπει να γυρίσω
μ’ ένα ταξίδι μιας ολόκληρης ζωής.

Τρομάζω την οργή του Ποσειδώνα
φοβάμαι των ανέμων το θυμό
κρυώνω μοναχός μεσ’ το χειμώνα
μα σ’ αγαπώ κι έχω από κάπου να πιαστώ.

Ένα σεντόνι να κεντήσεις να το στρώσεις
όταν γυρίσω να ξαπλώσουμε μαζί.
Μ’ ένα σου βλέμμα ότι πέρασα να νιώσεις
να ημερέψει η αγριάδα στην ψυχή
Κι αν κοιμηθώ, την αγκαλιά σου να μου δώσεις
Μη με ρωτάς, δεν έχουν τέλος ούτε αρχή.








Θάλασσα μάγισσα 


Στίχοι 
Κώστας Καρτελιάς
Μουσική:  
Μίκης Θεοδωράκης
Ερμηνεία: Μαρία Φαραντούρη


Θάλασσα μάγισσα
Θάλασσα μάγισσα-Οδύσσεια 2007

πόσο σ’ αγάπησα
Μάνα μου εσύ κι εγώ παιδί σου
Του χρόνου η αρχή
αόρατη κλωστή.
Μοίρα που μ’ έδεσε μαζί σου

Κι όλο κοντά σου θέλω να `μαι
να μην ξεχνάω να θυμάμαι
πως θα ρθει η στιγμή
να φανεί πανί
κι έτοιμος να φύγω πρέπει να μαι.
Κι όλο κοντά σου θέλω να `μαι
να μην ξεχνάω να θυμάμαι
σ’ άπατα νερά
σ’ άγνωστα νησιά
που τα χρόνια εκεί αλλιώς μετράνε.

Θάλασσα μάγισσα
πάρε με μακρυά
εκεί ως που το μάτι φτάνει
εκεί που ο ουρανός
φιλάει το πέλαγο
κι ο ήλιος κόκκινο το βάφει.







Ναυαγός


Στίχοι 
Κώστας Καρτελιάς
Μουσική:  
Μίκης Θεοδωράκης
Ερμηνεία: Μαρία Φαραντούρη


Ναυαγός- Οδύσσεια 2007
Αχ, θάλασσά μου όταν ξυπνάς
στου φεγγαριού τη χάση
να με κουνάς ανάλαφρα
ίσκιος να μη πιάσει
γιατί είν’ ο ύπνος μου βαρύς
απ’ όσα έχω περάσει.

Μέρες τα κύματα μετρώ
νύχτες τα ημερεύω.
Φυσά βοριάς φυσά νοτιάς
κι εγώ τα ταξιδεύω
να βρω λιμάνι να σταθώ
νησάκι να κατέβω.

Αχ, θάλασσά μου που μιλάς
των κοχυλιών τη γλώσσα
πάρα από με τα βάσανα
και κάν’ τα μοιρολόγια
γιατί τον πόνο της καρδιάς
δεν τονε λένε λόγια.






Αν δεις καράβι να περνά

Παραδοσιακό Μαρινιάνικο τραγούδι της Κύμης

Αν δεις καράβι να περνά στης Oχτονιάς τον κάβο
βγάλε το μαντηλάκι σου και κάνε μου σινιάλο.

Θάλασσα πλατιά, κακούργα ξενιτιά.

Της θάλασσας τα κύματα έρχονται ένα ένα
μα τα δικά μου βάσανα έρχονται μαζεμένα.

Τη γλυκιάν αυγή, να σ’ έβρω μοναχή






Το βίντεο που ακολουθεί είναι από την εκπομπή "Μουσικό Οδοιπορικό με τη Δόμνα Σαμίου-Εύβοια Κύμη. 
Η Ασυνού Μπούνια με παρέα γυναικών τραγουδά Μαρινιάνικα τραγούδια και συγκεκριμένα το Αν δεις καράβι να περνά. Τα Μαρινιάνικα είναι τραγούδια με ξεχωριστή παράδοση στην Κύμη με ναυτικό ή ερωτικό περιεχόμενο.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου